Trust GXT 259 Rudox

• Test panel 8.1 sep 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Trust GXT 259 Rudox op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Thijsknetsch 19-10-2021

Review Professionele Microfoon van een tiener.

o Gebruiksgemak:

Het apparaat is erg makkelijk aan te sluiten op mijn PlayStation. Je schroeft alles n elkaar snoertje verbinden en klaar ben je. Er zit een goede en duidelijke handleiding bij.
Eenmaal aangesloten werkte hij direct en heeft een goed geluid. Mijn normale koptelefoon kon ik er op aansluiten. Mijn game koptelefoon lukte niet omdat daar een USB aansluiting aanzit en er geen USB poort in het apparaat zit. Dit vond ik erg jammer.

o Geluidskwaliteit:

Het geluid is goed. Alleen de achtergrondgeluiden dempte hij niet goed. Je kan jezelf ook door de koptelefoon horen waardoor je hoort of de audio goed is. Je kan jezelf ook op mute zetten via een knopje. Het harder en zachter zetten van het geluid is ook mogelijk en makkelijk te doen. Het volume van je stem is ook te regelen.

o Design:

Het zag er mooi uit. De honingraad aan de achter kant vond ik wel mooi. Hij is geheel zwart wat er sjiek uitziet. Hij nam wel veel plek in op mijn bureau het is geen klein apparaat.
Ik wilde apparaat graag aansluiten ook op mijn Xbox-One maar dat ging niet.
Ik zou zelf het product wel willen hebben maar vind de prijs wel erg hoog.

Pluspunten

• Goed geluid
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• groot
  • kan niet op de X-Box

Bailys76 11-10-2021

kwaliteits studio microfoon voor redelijke prijs

Geschreven voor: Trust GXT 259 Rudox

Ik mocht dit produkt testen voor kieskeurig.

Gebruikerservaring:
De montage wordt duidelijk uitgelegd en is niet ingewikkeld. Met de USB aansluiting kun je het gemakkelijk aansluiten op een computer. Er zit een kort uitlegboekje bij die heel duidelijk en de benodigde informatie geeft. Op de surface kregen we wel een enkele keer een melding dat er een storing was opgetreden waardoor we even weer opnieuw moesten opstarten.
Aansluiting koptelefoon is makkelijk aan te sluiten en los te koppelen.

Kwaliteit van geluid:
wat betreft geluidskwaliteit kan ik zeggen dat er eigenlijk geen galm te horen is. Wij hebben het gebruikt voor een studio opname en daarvoor kan ik zeggen dat het een fijne microfoon is die mooi dempt en toch helder overkomt. Het cardioïde patroon in de microfoon filter de bijgeluiden.

Design van de microfoon:
De microfoon met filter en scherm is van zware kwaliteit. Staat erg stevig op de staander.
Je koopt deze microfoon voor het overbrengen van geluid e.d. maar voor het oog is het ook een mooi object. Het reflectiefilter kun je om je microfoon heenbuigen of juist wijder maken.

Al met al vind ik deze microfoon zeker van prima kwaliteit.

Pluspunten

• Goede demping en geen echo
  • stabiel en zware kwalteit

Bassie 04-10-2021

Prima microfoon voor podcasts of voice over

Geschreven voor: Trust GXT 259 Rudox

Ik heb deze microfoon getest. Mijn doel is om hiermee podcasts en vlogs op te nemen.

De installatie is heel eenvoudig plug-and-play. De stekkertjes komen een beetje gammel over, maar verder geen last van ondervonden. De houder is erg stevig en stabiel, dat is fijn. Nadeel is dat hij niet makkelijk dubbel te vouwen is om zo op te bergen.

Het gebruiksgemak is erg simpel. Ik heb in principe geen handleiding nodig gehad om hem te kunnen bedienen.

Geluidskwaliteit van de microfoon is erg goed. Stem neemt hij goed op. Fijn dat er een koptelefoon aansluiting op zit om zonder vertraging jezelf of de geluiden van de computer live terug te horen. Ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd. Alleen stem was erg helder. Als voice-over was de microfoon ook goed. Groot nadeel is dat de microfoon zo scherp is afgesteld, dat ik de achtergrondgeluiden er niet uit kon krijgen. Ook niet met plofkap of door de houder anders neer te zetten.

Overall wel een prima microfoon voor mij als startende ' podcaster'.

Pluspunten

• Gemak van aansluiten
  • Microfoonkwaliteit
  • Degelijkheid
  • Koptelefoon aanlsuiting

Minpunten

• Onhandig opbergen
  • Stekkers wat gammel

Marjo1984 02-10-2021

Superfijne microfoon

Na een testperiode van week van de GXT 259 wil ik het volgende delen:

De installatie is supereenvoudig. Het pakket is best groot maar toch is de microfoon inclusief scherm redelijk rap in elkaar gezet. Daarna is het plug&play. Je sluit 'm aan op de computer met een USB kabel. In de microfoon zelf kun je ook je headset aansluiten. Dit is ideaal om het geluid te testen en om te luisteren naar je opnames.

Geluid is kraakhelder. Dit krijg ik ook regelmatig te horen van mensen met wie ik aan het gamen ben. Geen of heel weinig achtergrondgeluid is te horen. De microfoon is uitermate geschikt voor het inspreken van video's.

De GXT 259 ziet er erg fraai uit maar is wel wat aan de grote kant. Hierdoor past de microfoon niet op een wat kleiner bureau. Daar moet je rekening mee houden.

Het scherm heb ik tijdens het gamen ook wel eens weggehaald, de geluidskwaliteit blijft dan voor gamen en praten met je medespelers nog bovengemiddeld, toch is er wel een verschil te merken omdat het achtergrondgeluid dan niet meer wordt gedempt.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Installatie
  • Headsetaansluiting op microfoon

Minpunten

• Microfoon is inclusief scherm wat groot

GSiebert 01-10-2021

Een betaalbare upgrade van amateur naar pro

Geschreven voor: Trust GXT 259 Rudox

Ik mocht deze microfoon een paar weken testen.
De montage ging heel makkelijk dankzij de stappen in de handleiding met duidelijke tekeningen.

Nou toen stond ie daar met het reflectiefilter. Mijn bureau zag er meteen professioneler uit. Echt een recording-booth.
Het geheel neemt flink wat ruimte in beslag en is geen lichtgewicht maar daarvoor staat hij ook stevig. Hij is niet in de hoogte verstelbaar maar dit valt anders op te lossen.

Ik kreeg hem eerst niet aan de praat. Het ledje ging en bleef wel aan maar ik kreeg bij alle poorten van mijn Windows 10 laptop de foutmelding dat het USB apparaat een storing veroorzaakt heeft en in het apparaatbeheer stond ie als onbekend apparaat. Ook op mijn Mac werkte hij niet. De oplossing was om de stekker dieper in de USB poort van de microfoon te duwen. Dit gaat namelijk vrij stroef.
Dit als tip terzijde.

Ik heb hem gebruikt voor spraak- en zangopnames en merkte een duidelijk verschil met mijn microfoon van 10 jaar geleden.
De ruisonderdrukking en het reflectiefilter onderdrukken achtergrondgeluiden zoals een draaiende wasmachine of vogels buiten.

De opnames klinken helder en natuurlijk; plop of sis pieken zijn er veel minder dan ik het gewend was zodat ik deze niet meer eruit hoef te filteren.

Heel handig vind ik ook de hoofdtelefoonaansluiting en de volumeknop hiervoor.
Zonder vertraging hoor je direct hoe het klinkt. Geen latency aanpassingen in de opnamesoftware meer nodig…
Wanneer je tijdens de opname aan de knoppen draait dan wordt dit wel geregistreerd, maar dit is ook vrij logisch: het is sowieso geen microfoon die je in de hand vasthoud – ook al is de kabel lekker lang (180 cm) - hij dient echt in de schokdemper te zitten.

En ook fijn dat er een visuele mute indicatie is als je de knop indrukt. Per ongeluk met “mute aan” iets opnemen wat me vroeger weleens gebeurde is verleden tijd.

Mij zeggen specs zoals frequency response, sound pressure level en sensivity niet heel veel en ik durf daarom niet te beoordelen hoe de kwaliteit zich verhoudt tot microfoons die een veelvoud duurder zijn, maar voor mijn doeleinden zie ik dit product als een betaalbare upgrade van amateur naar pro.

Pluspunten

• heldere, warme opanmes
  • real-time audio throughput naar koptelefoon
  • prijs/kwaliteit
  • design oogt professioneel
  • ruisonderdukking/reflectiefilter

Minpunten

• neemt best veel ruimte in beslag
  • stroeve USB poort

Wiger 30-09-2021

Helder… met een paar waarschuwingen.

Geschreven voor: Trust GXT 259 Rudox

Ik heb deze microfoon twee weken mogen testen, en deze review ga ik schrijven voor de gearhead die misschien nog niet veel ervaring heeft met microfoons. Als je verstand van zaken hebt kan je meteen naar de conclusie springen.

Dus laten we beginnen bij het begin. Dit is een condenser microfoon. Dat betekent dat die heel gevoelig is. Hij heeft duidelijk een hoog frequentiebereik en geeft alles heel helder weer. Van de kleinste fluister tot een harde schreeuw, al moet je wel afstand nemen als je wil schreeuwen. Er is namelijk geen manier om de volume te regelen van de microfoon. Hierdoor gaat hij redelijk snel clippen. Normaal zou je tussen de microfoon en de digital interface een voorversterker hangen met een volumeknop die dit moet voorkomen. Die ontbreekt hier. Dit kan wel voorkomen worden door meer afstand te houden tussen de bron en de microfoon.
Hier wil ik wel een waarschuwing bij zetten. Deze microfoon sluit je aan via een USB kabel, en zonder versterking kan die niet langer zijn dan 5m want daarna krijg je signaal verlies.

Met deze microfoon krijg je alles meegeleverd dat je nodig hebt om op te beginnen met opnemen. Alles is ingebouwd, en er zijn geen drivers nodig. Je schroeft het standaard in elkaar, stopt de ene kant van de dikke, goed geïsoleerde usb kabel in de microfoon en de andere kant in je computer. Dat is alles. Je bent klaar. Wel even eerst naar de volume knop van de koptelefoon kijken, want die stond bij mij op het hardst, en je moet niet je trommelvliezen of de drivers van je koptelefoon scheuren. Daar is de koptelefoon versterker die erin zit zeker toe in staat.

Tijdens het opnemen kan je real-time horen wat er opgenomen word, en dat mixen met geluid uit je computer. Dit is heel handig voor het opnemen van multi-tracks of voice-overs. Die gebruik ik ook tijdens vergaderingen. Nu heb ik niet meer de neiging om te schreeuwen omdat ik mijzelf goed hoor. Bovendien kan je de knop ook indrukken om de microfoon te muten. Wel moet je tijdens het opnemen echt van de microfoon afblijven. Elke tik of aai ertegen word versterkt, de shockmount is dus niet overbodig, al ga ik nog wel experimenteren of andere elastieken misschien beter zullen zijn, want volgens mij kan die nog beter.

Maar goed een microfoon koop je voor de kwaliteit van het geluid dat het opneemt. Dat is helder en gedetailleerd geluid. Mijn partner noemde het een “open” geluid. Positionering zal wel belangrijk worden als je meer met deze microfoon meer wil doen. Je kan duidelijk horen of je direct in de microfoon spreekt of ernaast. Dit zie ik als een voordeel. Dit betekent dat er bij een podcast duidelijk verschil tussen de sprekers is. Het maakt het ook erg leuk om een gitaar mee op te nemen, want afhankelijk van waar je de microfoon richt krijg je een ander geluid.

Conclusie:
Een gevoelige en heldere condenser met een redelijk platte respons curve perfect voor de kleine studio. De microfoon en digitale interface zijn duidelijk goed op elkaar ingesteld, al mis ik een volume knop voor de voorversterker. De koptelefoon versterker heeft wel een noise floor die opvalt als je gevoelig iems gebruikt, maar dat is dan ook het enige echte minpunt dat ik gevonden heb.

PS. Nu ga ik snel een mooie kist hiervoor bouwen zodat dit de basis kan worden van mijn mobiele opname studio. Voor akoestische opnames heb ik niets anders meer nodig.

Pluspunten

• Helder, open geluid
  • prijs
  • mee-geleverde reflectiescherm
  • Real-time luisteren
  • alles in één oplossing

Minpunten

• noise floor bij in ear monitors
  • Volume koptelefoon stond max in de doos

m********@l****** 30-09-2021

Een tegenvaller voor bij ons thuis

Geschreven voor: Trust GXT 259 Rudox

Mijn vriend heeft deze Trust Professionele Microfoon met reflectiefilter mogen testen. Omdat hij een gamer is was hij erg benieuwd naar deze microfoon.
Erg tevreden was hij er niet over en zeker niet niet voor het bedrag waar voor hij te koop is. Hij vindt dat de microfoon te veel geluid opvangt van de achtergrond, en deze wordt dus niet gedempt. Wellicht zou dit wel goed werken in een echte studio/game room. Wel is hij gemakkelijk te bedienen, ook het installeren van de microfoon is niet moeilijk, maar heeft een plug and play aansluiting.
Met opnemen hoor je wel een goed vol geluid van je stem, wel moet de achtergrondomgeving dan wel stil tot rustig zijn.
Het design is wel mooi, maar de omvang neemt wel veel ruimte in beslag op je bureau.

Minpunten

• neemt toch meer achtergrond geluiden waar.

f****************@h********** 30-09-2021

Beestig Rudox

Geschreven voor: Trust GXT 259 Rudox

GXT 259 Rudox van Trust wat een beest seg, letterlijk en figuurlijk. Op het eerste zicht na het uitpakken toont hij wel wat aan de grote kant, nu dat hij al enkele weken op mijn bureau staat valt dit best wel mee. De setup is mooi afgewerkt en voorzien van een Cardioïde ontwerp (de halve boog) wat de geluidsopname langs de voorkant optimaal maakt. De microfoon hang ook in netjes in een schokabsorberende kooi, wat trillingen en dergelijke verwijderd. Naar mijn inzien heeft deze microfoon alles wat nodig is om perfecte opnamen te maken. Zelf maak ik dhz-videos, vaak met voice-over audio. Deze microfoon leent zicht daar uitstekend voor.
Hij is ook redelijk goed verstelbaar
-kantelbaar
-voor/achter
-achterplaat met schuim
waardoor deze toch voor iedereen moet volstaan.

De microfoon bezit ook nog aan aantal knoppen en een hoofdtelefoon aansluiting.
De hoofdtelefoonaansluiting is zonder vertraging dus tijdens de opnamen hoor je exact wat je zegt, wanneer je het zegt.
Ook heb je een mute knop om de microfoon even uit te dempen (bij het hoesten bv).
Het hoofdtelefoonvolume, mix-control tussen hoofdtelefoon en pc zijn ook gemakkelijk te bedienen.
En als laatste is dit beest gewoon plug and play.

Pluspunten

• plug&play
  • cardioîde schuimfilter
  • verstel opties
  • design
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• oogt in eerste instantie groot
G.Siebert 04-10-2021

Cardioïd is de richtingsgevoeligheid van de microfoon en niet "de boog".

flemishwoodworker 04-10-2021

Bedankt voor de toevoeging.

Leonie 29-09-2021

Geweldig product

Geschreven voor: Trust GXT 259 Rudox

De trustmicrofoon heeft een mooi design en is van degelijke kwaliteit.De microfoon is makkelijk aan te sluiten via de usb kabel.Je hoeft niks aparts te installeren.Ik kon eerst niet horen of de microfoon goed stond.Door de koptelefoon aan te sluiten kom je erachter of de microfoon goed staat.De microfoon heeft een mooi helder geluid.Je kunt de microfoon in verschillende standen zetten.Je kunt zo ook het geluid van de achtergrond dempen.Ik raad dit product zeker aan omdat de kwaliteit van het product goed is.En het doet wat het beloofd.Voor veel verschillende dingen te gebruiken onder andere: gaming, vloggen of je eigen muziek opnemen.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Voor veel doeleinden te gebruiken
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Het is best een groot product

Monique S. 29-09-2021

Professionele microfoon in geluid en uiterlijk

De Trust Professionele Microfoon met Reflectiefilter GXT 259 Rudox is
een solide microfoon met bijgeleverd geluidsscherm.
Zit goed ingepakt en zelfs voor een minder technisch persoon is het zonder gebruiksaanwijzing makkelijk in elkaar te zetten.
De standaard/voet weegt nogal wat maar geeft wel direct een stabiel gevoel. De geluidswand is best groot maar blijft met die voet echt stabiel staan. Het ziet er kwalitatief goed en professioneel uit.

De geluidswand is doormiddel van 2 draaiknoppen in 3 delen in te stellen dat je optimale demping kan krijgen. De knoppen aan de voorkant zijn makkelijk te bedienen en na wat testen goed in te stellen.

Via de USB ingang van mijn laptop kon ik meteen aan de slag. Er zit een headphone aansluiting op de microfoon zodat je het geluid direct live mee kunt luisteren.
Bij het hoger instellen van de headphone knop komt er soms wel meer ruis. Wat ik wel mis is de mogelijkheid om de microfoon meer te verlengen. Hij is wel door middel van een draaiknop iets te kantelen maar blijft altijd dicht bij de geluidswand.

Ik wilde deze uittesten vanwege het inspreken van voice-overs en eventueel het maken van You-tube content. Voor het opnemen van podcast, voice-overs en geluid doet hij het erg goed, zeker voor die prijs. De geluidswand dempt genoeg de omgevingsgeluiden weg en je hoort een mooi geluid.

Eindconclusie; De Trust Professionele Microfoon met Reflectiefilter GXT 259 Rudox is super voor het opnemen van voice-overs of het opnemen van eigen muziek als je zelf geen Soundproof kamer hebt. Qua prijs/kwaliteit zit je dan goed. Maar wil je daarbij ook nog zelf in beeld komen is deze misschien niet helemaal geschikt, omdat je de microfoon niet echt kan verstellen of verlengen. Ook is door het gewicht van de voet en scherm het wel een microfoon die een vaste plek moet hebben.

Pluspunten

• Demping
  • Stabiele contructie
  • Makkelijk te bedienen
  • Aansluiting koptelefoon voor direct meeluisteren
  • Fijn geluid

Minpunten

• Microfoon niet te verzetten
  • Groot
  • Scherm bij beeld